lørdag 19. mars 2011

Cupcake mania...

Forrige lørdag og søndag lurte jeg et lite sekund på om jeg hadde mistet vettet, i alle fall en liten del, jeg hadde nemlig sagt meg villig (med glede) til å hjelpe med og bake litt over 50 cupcakes til ei jente som fylte 13 år! Jeg og venninnen min satt i gang med godt mot og glade toner, men skjønte fort at dette kunne ta litt lenger tid enn vi hadde planlagt. Vi lagde 3 rører, en med blåbær, en med bringebær, og en med ananas. Dette tok jo ikke så lang tid i seg selv, men den kremen som skulle oppå cupcakene derimot... La oss si at jeg var rask med å deligere bort oppgaven "skill 60 (!!) egg"...

Her er eggekremen ferdig, etter en liten feil som ble rettet fort opp igjen, vi hadde nok hjertet i halsen begge to, de sekundene vi skjønte at vi hadde gjort noe feil. Venninnen min fordi hun trodde hun hadde skilt 60 egg forgjeves, jeg - fordi jeg trodde jeg måtte gjøre det denne gangen  hvis det skulle gjøres på nytt.




Delte kremen i flere forskjellige boller og mikset inn smør og konditorfarge, brukte vanlig rød fra Rema 1000 og "royal blue" fra Cakas.




Under er det bilde av noe av ananas røren, de ble ganske så gode alle sammen, godt med søtt ja! Og så er det bilder av et utvalg fra de ferdige cupcakene.




Jeg valgte selvfølgelig å ha gult til ananas, blå til blåbær og rosa til bringebær, de ble vel litt mer lakserosa enn ROSA, men men..de hadde nok smakt likt uansett.. Kjøkkenet så ikke ut, jeg har tydeligvis ikke blitt noe flinkere til å holde et ryddig kjøkken mens jeg baker siden sist. Og når det blir så store mengder bakst, og ikke minst eggekrem, blir det rett og slett umulig å holde det ryddig, jeg blir bare stående å se på rotet og skjønner ikke helt hvor jeg skal begynne. Dette er en egenskap samboeren min er mindre begeistret for. Jeg er mindre begeistret for at han ikke bare kan rydde opp etter meg..!!?

2 kommentarer: