mandag 28. februar 2011

Hipp hurra...

Verdens vakreste mor hadde bursdag i går, og siden hun befant seg i England da, blir det kake i dag! Dette er første bløtkaken jeg har bakt. Så kaken i en kokebok en gang, men jeg husket ikke helt hva som var i den, så jeg gjorde bare som jeg ville! Det var overraskende enkelt, mye enklere enn å rydde opp etterpå.. I mitt tilfelle stemmer nemlig ikke uttrykket "flere kokker, mere søl". Jeg søler nok for minst 16 kokker, det blir reine krigssonen på kjøkkenet, og det hender rett som det er at jeg sklir i en klatt med krem eller noe annet klin. Og det er da jeg lurer på hvorfor vi aldri gikk til anskaffelse av en hund...



Inni kaken er det sukkerbrød, jordbær og vaniljekrem, brukte noen dråper rød konditorfarge i vaniljekremen. Pynten er laget av kremfløte, rød konditorfarge og melis, melis gjør kremen litt stivere, og den  blir  lettere å pynte med. Slik så den ut inni:



Den ble ganske så god, var litt redd den skulle bli for mektig, men den var friskere enn man skulle tro. Både mamma og kjæresten tok til seg 2 ganger, og det er jo alltid et godt tegn!! Det er en del igjen, tre personer på en kake - det ville vært litt rart om hele greia ble borte. Men det er greit for meg at det er igjen noe, for da kan jeg kose meg etter ungen er lagt med både kake og opptak av Grey's OG Frustrerte fruer. Livet er godt dere...

1 kommentar:

  1. den var helt fantastisk nyyydelig :) Klem fra mamma

    SvarSlett